• Test panel 7.6 okt 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Lenovo L27q-35 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

d*************@g******** 19-10-2022

Voor iedere thuiswerker

Geschreven voor: Lenovo L27q-35

De afgelopen periode ben ik in de gelegenheid geweest om de monitor van Lenovo (L27q-35) te testen. Ik heb de monitor voornamelijk gebruikt om thuis te kunnen werken. Toen ik de doos open maakte, kon ik binnen 2 minuten al aan het werk, zo makkelijk ging dat. De resolutie en helderheid zijn goed en kan er zeer prettig op werken. Het enige minpunt is dat de smartphone inkeping in de voet van de monitor te smal is voor mijn Iphone 13 mini.

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Helderheid

Minpunten

• Plastic voet
  • Smartphone inkeping te smal

WouterMcmac 15-10-2022

Goed instapmodel en tweede scherm

Geschreven voor: Lenovo L27q-35

De Lenovo beeldscherm is een goede instap model voor het gewone kantoor en thuiswerk. Zeker als extra scherm heeft het zijn meerwaarde door de makkelijke installatie met de bijgevoegde HDMI kabel, niet te moeilijke menu keuze en de ingebouwde speakers. Deze speakers zijn natuurlijk niet voor een overweldigend geluid maar ideaal voor de situatie waarbij geluid wenselijk is en er geen andere opties zijn.
Over het scherm zelf: Mooie strakke lijnen, stevige voet die niet in hoogte in te stellen is. De kleuren zijn functioneel maar niet van professionele kwaliteit. Prima voor tekstverwerking en internet gerelateerd werk maar gamen is niet echt een optie. Hoewel het scherm niet traag is is gamen toch net een stap te hoog gegrepen.
Ook de inkijkhoek kan wat beter maar voor deze prijs is het scherm een goede koop

Pluspunten

• Prijs
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Inkijkhoek
  • Basic kleuren

f*********@x******** 10-10-2022

prima scherm voor wie nog niks gewend is

Geschreven voor: Lenovo L27q-35

Prima scherm voor wie nog niks gewend is, zeker voor deze prijs. Hij is snel opgezet en alle benodigde kabels worden meegeleverd. Het is een mooi scherm, met zijn dunne randen een optimaal gebruik van de 27 inch, en een mooie kleurenweergave. Hij kan heel helder, maar helaas niet zo donker ingesteld worden. Het geluid heeft ook een grote range, maar is wat minder in kwaliteit; op een thuisbureau prima, maar niet in een kantoortuin. Wat mij het meeste opviel was dat hij niet in hoogte te verstellen is en ook niet te draaien, maar helemaal vast staat op zijn standaard. Het slechte energielabel is ook wel jammer, zeker in deze tijd.

Pluspunten

• dunne randen
  • beeldkwaliteit

Minpunten

• verstelmogelijkheden
  • geluidskwaliteit

Broch 21-09-2022

Prima allround monitor voor een goede prijs

Geschreven voor: Lenovo L27q-35

De Lenovo L27q-35 is een scherm met niet heel veel extra’s, maar dat nog steeds veel waar voor je geld biedt.

Het scherm ziet er netjes uit en de beeldkwaliteit is erg goed. Voor zijn prijsklasse is dit scherm bijzonder veelzijdig. De verversingssnelheid van 75Hz en input latency van 4/6 ms maken dit scherm, naast werk, ook zeker geschikt voor gamen. Ik gebruik dit scherm voor zowel gamen als voor beeldbewerking, en beide bevallen goed. Ik kan niet testen hoe accuraat het scherm kleuren weergeeft, maar op het oog ziet alles er prima uit.

De standaard van het scherm is vrij basic, maar, je kunt door de VESA bevestigingspunten achterop het scherm altijd zelf nog een andere standaard aanschaffen. Het scherm heeft ook niet heel veel verschillende input opties, maar voor de grote meerderheid van de gebruikers zullen de DisplayPort en HDMI aansluitingen op het scherm meer dan voldoenden zijn.

Volgens de website van Lenovo zou ik met hun Artery-software ook de instellingen van het scherm aan moeten kunnen passen, maar het lukte mij niet om de software aan de praat te krijgen. Ondanks dat heb ik niet het idee dat ik echt wat mis aan functionaliteit.

Dit scherm heb ik een paar weken mogen testen.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • design

Minpunten

• ingebouwde speakers
  • standaard die niet in hoogte versteld kan worden

Stukato 20-09-2022

Mooi dun scherm

Geschreven voor: Lenovo L27q-35

Wat mij opvalt aan dit 2K-scherm is dat deze mooi dun is en ook het beeld goed tot de randen van het scherm vult. Dit zorgt er voor dat het scherm niet onnodig veel groter wordt dan nodig voor de 27 inch aan beeld. Esthetisch vind ik dit erg fijn. Ook was ik positief verrast dat het scherm werd geleverd met een HDMI-kabel, dat kom ik zeker niet altijd tegen. Daarnaast biedt het scherm ook de mogelijkheid om geluid via het scherm te laten lopen. Voor de niet-veeleisende gebruiker is het beter dan niets, maar voor een goede ervaring is geluid via goede speakers altijd de betere keuze.

De kwaliteit van het beeld is wat mij betreft goed genoeg. Instellingen kunnen aangepast worden via de fysieke knoppen of de Lenovo Display Control Center app. Kleuren en verversing zijn goed genoeg, maar zullen voor de veeleisende gebruiker wel beter kunnen. Wat mij verder opvalt is dat de kijkhoek beperkt is. Zodra ik ook maar een beetje vanaf de zijkant kijk, dan worden de kleuren valer. Op zich geen groot probleem, want meestal zit ik recht voor mijn scherm.

Laatste puntje dat opviel. De meegeleverde voet is prima, maar het scherm is daarmee niet in hoogte verstelbaar. Het scherm is alleen te kantelen. Ik gebruik het scherm in combinatie met een monitorarm en heb deze met de VESA 100x100 bevestigd. Dit werkt prima.

Na een paar weken mogen testen kan ik zeggen dat ik voldoende tevreden ben over dit Lenovo scherm.

Pluspunten

• Dun scherm
  • Dunne randen
  • HDMI kabel

Minpunten

• Beperkte kijkhoek
  • Niet in hoogte verstelbaar